Végzős egyetemisták, kalandfüggők és félőrültek párszáz fős csapata döntött úgy, hogy lyukat üt a hétköznapokon, és azon át hajt el egészen Mongóliáig. Vasárnap összegyűltek a cseh Klenova kastély tövében, és égbekiáltó örömünneppel adták tudtára az előttük fekvő tízezer kilométernek, hogy másnap indulnak. A táborban mintegy kétszáz autó és sátor hevert mindenfelé, frissen csapolt cseh sör a söntésben, tradicionális cseh zenekar a pódiumon.
Ebben a közegben hőseink, a Megállíthatatlan Muflon sofőrjei villámgyorsan feloldódtak, és pár órán belül már váll veregetve biztosították a lehető legjobb szándékukról társaikat. Igen, inkább társai, mintsem riválisai itt egymásnak a résztvevők, a Mongol Rally ugyanis csak nevében utal a hagyományos rallykra; a győztes itt semmivel sem örvend nagyobb elismerésnek, mint az, aki utoljára tolja célba kocsiját, motorját, iskolabuszát. Ebben az értelemben még mindig őrzi azt a háziverseny-hangulatot, amit a Rally ötletgazdája 2001-ben alapozott meg, mikor is egy Fiat 126-sal vágott neki az útnak – sikertelenül. 2004-ben aztán ugyanazzal a járgánnyal újrapróbálta, és öt másik csapattal egyetemben elérte célját. Most, kilenc évvel később, a Muflon csapatvezetőjére, El Capitanra és hű társaira vár a rendkívüli feladat, hogy bedöcögjenek Ázsia rejtekébe.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.